Kliimarevolutsioon
diiselmootoris

Kliima-
revolutsioon

diiselmootoris

See ei ole lihtsalt innovatiivne kütus.

See on kliimarevolutsioon diiselmootoris.

Kogu maailm liigub rohelisema energia suunas. Lihtsaim viis oma süsinikujalajälge päevapealt vähendada on Neste My kasutuselevõtt fossiilse diislikütuse asemel. Tootmisprotsessist auto väljalaskeni – Neste MY aitab Sul õhkupaisatavaid süsinikuheitmeid vähendada keskmiselt 90%.

01

100% taaskasutatud toormest (toiduainetetööstuse jäägid jne)

02

Keskmiselt 90% väiksem süsinikujalajälg

03

Sobib igale diiselmootorile – mida vanem auto, seda suurem efekt

04

Suurepärane tsetaanarv

05

Põleb puhtamalt, vähem tahma mootoris

06

Kõrge külmakindlus kuni -32°C

Nii me loomegi endale puhtamat tulevikku – samm-sammu, tilk-tilga haaval.
Anna Sinagi oma panus ja liitu kliimarevolutsionääridega!

Mida see keskmiselt 90% väiksem süsinikuheide siis reaalses elus tähendab?
Kasuta arvutamiseks kalkulaatorit.
Lubame, et tulemus on üllatav!

Miks Neste MY taastuvtoorainetest valmistatud diislikütus?

Avaldatud CO2 raporti järgi on kliima soojenemine tingitud umbes 80% ulatuses süsinikdioksiidi heitmetest, millest kolm neljandikku tekib fossiilsete kütuste kasutamisest. Liikumist aga maailmas peatada ei saa, seega vajame vähem süsinikku sisaldavaid lahendusi.

Neste MY taastuvtoorainetest diislikütus on tulevikulahendus siin ja täna.

  • Soome innovatsioon
  • Vähendab kasvuhoonegaaside heidet lausa 90% võrreldes fossiilse diislikütusega
  • Sobib kõigile diiselmootoritele

Kvaliteedi osas kompromisse ei tehta

Neste MY kasutusomadused on sama head kui turu parimatel fossiilsetel diislikütustel

  • Kõrge tsetaaniarv
  • Suurepärane külmataluvus
  • Puhtam põlemine ja vähem tahma mootoris
  • Mootori pikem eluiga

Meie tooraine – jäätmed

Soomes ja Baltikumis müüdav Neste MY taastuvkomponentidest valmistatud diislikütus põhineb Neste poolt välja arendatud NEXBTL-tehnoloogial.

  • Valmistatakse üksnes tööstuses tekkivatest jäätmetest ja jääkidest
  • Tooraineks sobib peaaegu ükskõik milline taimeõli või jäätmerasv
  • Tootearendus võimaldab tulevikus toorainena kasutada senisest kehvema kvaliteediga jäätmeid.

Heitmete vähendamine on oluline

Soomes ja Baltikumis tekitab maanteeliiklus umbes kuuendiku kliimamuutust kiirendavatest heitmetest ja praegused masinad liiguvad teedel veel kaua. Seepärast on meile ülimalt olulised kõik lahendused, mis vähendavad sisepõlemismootorite heitmeid.

Fossiilkütuste asendamine Neste taastuvkütustega vähendas kliima soojenemist põhjustavat heidet 2017. aastal 8,3 miljonit tonni ehk 8,3 miljardit kilogrammi. Sama efekti annaks aastaks ajaks kolme miljoni sõiduauto liiklusest eemaldamine.

Energiaallikate võrdlus

Hea viis oma sõitude süsinikjalajälje jälgimiseks on elutsükli jooksul tekitatud heitmete arvutamine. Selles mudelis arvatakse auto kasutamisest tekkinud süsinikdioksiidi heitmete hulka ka kütuse või energia tootmisest tekkiv kasvuhoonegaaside heide. Nii saadakse tõepärasem pilt läbitud teekonna koormusest keskkonnale.

Fossiilne kütus

Toornafta pumbatakse, lastitakse tankerisse ja tuuakse üle mere Neste rafineerimistehastesse Porvoos ja Naantalis. Seal valmistatakse naftast kütust. Vahemaad on pikad, kuid protsess vägagi tõhus. Toornafta vedamine ja rafineerimine lisab kütuseliitrile 18 grammi süsinikdioksiidi heitmeid iga sõidetud kilomeetri kohta. Kui moodsa sisepõlemismootori süsinikdioksiidi heitmeteks kilomeetri kohta mõõdetakse 97 grammi, teeb see kokku 115 grammi kilomeetri kohta.

100% taastuv toorainest valmistatud kütus

Taastuvate toorainete kasutamine atmosfääri uut süsinikdioksiidi ei lisa. Kõik taastuvad jäätmed ja jäägid kogutakse eri allikatest töötlemiseks rafineerimistehasesse. Kogumis- ja rafineerimisprotsess lisab sõidukilomeetriga tekkivatesse heitmetesse ligikaudu 12 grammi süsinikdioksiidi. Ja see ongi kõik – sellepärast tuleb Neste MY’d kasutava diiselmootoriga auto sõidkilomeetri koguheitmeteks üksnes tootmisel tekkiv seesama 12 grammi süsinikdioksiidi.

Lõpptulemus

Kui võetakse arvesse kütuse kogu elutsükli mõju, vähendab jääkidest ja jäätmetest valmistatud taastuv kütus kasvuhoonegaaside heidet lausa 90%. See tähendab, et 100%t taastuvast toorainest toodetud kütusega sõitmine võib olla keskkonnale vähemkahjulik kui näiteks elektriautoga sõitmine.

Neste MY sobib kõikidele diiselautodele

Neste MY taastuvkomponentidest valmistatud diislikütus sobib ka autodele, millel on nn „biodiisli“ kasutamine keelatud. See tuleneb teistsugusest tootmisprotsessist, keemilisest koostisest, kõrgest tsetaaniarvust ning suurepärasest külmataluvusest.

Taastuvkomponendist diislikütuse ja biodiisli erinevus

Biodiisli all peetakse silmas niinimetatud esimese põlvkonna traditsioonilist biokütust ehk rasvhappe metüülestrit FAME (Fatty Acid Methyl Ester). See erineb oma keemiliselt koostiselt ja omadustelt fossiilsest- ning taastuvkomponendiga diislikütustest. Neste MY ei sisalda grammigi FAMEt. See valmistatakse NEXBTL-tehnoloogiaga (Next Generation Biomass to Liquid). Neste MY liigitataksegi parafiinseks diisliks ja see vastab parafiinse diisli standardile EN15940.

Alati sama kõrge kvaliteediga

Neste MY taastuvkomponendist diislikütuse tootmisprotsessis tooraineks olevast jääkidest ja jäätmetest eemaldatakse kõigepealt saasteained ning seejärel vesiniktöödeldakse neid kõrgel temperatuuril. Nii saavutatakse keemiliselt koostiselt stabiilselt kõrgetasemeline, fossiilsele diislile vastav süsivesinik. Traditsiooniliste biodiislite omadused sõltuvad kasutatud toorainest.

Suurepärane külmataluvus

Neste MY madalaim säilitamistemperatuur on lausa -34 °C ja selle tsetaaniarv on eriti kõrge, üle 70. See aitab auto mootorit külmas kergemini käivitada. Biodiisli külmataluvus ja säilivus sõltub kasutatud toorainest ning need on oluliselt kehvemad.

Soome globaalne edulugu

Neste on ülekaalukalt maailma suurim taastuvkomponentidest diislikütuse tootja. Meie rafineerimistehased Porvoos, Rotterdamis ja Singapuris toodavad seda aastas kokku umbes kolm miljardit liitrit ja eksport toimub üle maailma.

Neste pole mitte ainult taastuvate lahenduste teerajaja, vaid ka…

  • maailma suurim taastuvkomponentidest diislikütuse tootja
  • patenteeritud tehnoloogia NEXBTL (Next Generation Biomass to Liquid) leiutaja

Kohe kättesaadav lahendus

Kliimamuutuste tõrjumine nõuab kiireid ja kohe toimivaid lahendusi. Neste MY sobib kõikidele tänapäevastele diiselmootoritele ning selle tarnimine ei eelda uusi investeeringuid. Sellepärast on Neste MY kiiresti mõjuv ja tervikkulude mõttes soodne viis vähendada kasvuhoonegaaside heitmeid liikluses. Taastuvtoorainest valmistatud diislikütus on suur samm kestliku tuleviku suunas.

Vaatame alati ettepoole. Neste 5000 inimesest umbes 1200 töötab uurimise, tootearenduse ja planeerimise vallas. Et tulevik oleks jätkusuutlikum.

Tanklad

Nüüd ka Eestis müüdav Neste MY on toodetud 100% jääkidest ja jäätmetest. Eestis saad seda osta üha rohkematest tanklatest – nimekiri täieneb pidevalt. Soomes juba 144 tanklas, lisaks ka Lätist ja Leedust.
Hetkel on Neste MY saadaval järgmistes tanklates:

Eesti

Soome

Neste Espoo Muurala, Lahti Taukotuuli, Oulu Maikkula, Raisio Vesilaitoksentie, Porvoo Asentajantie, Ruukki Revonlahti, Toijala Kurisjärventie, Hollola Hopeakallio Matkakeidas, Ylitornio, Nurmijärvi Myllykukko, Mäntsälä Lahdentie, Loviisa Koskenkylä, Riihimäki Kirjauksentie, Heinola Vierumäki, Iitti Kausala, Joroinen Jari-Pekka, Hankasalmi Jari-Pekka, Hartola Jari-Pekka, Forssa Sortohaankatu, Koski TL, Tammisaari Österby, Pedersöre Edsevö, Kajaani Koskiportti, Paltamo Kontiomäki, Kuivaniemi, Oulu Hiironen, Rovaniemi Erottaja, Kankaanpää, Joensuu Sortavalankatu, Vantaa Keimola Länsi, Turku Satama.

Neste Express Jyväskylä Saarijärventie, Turku Jäkärlä, Kokkola Heinolankaari, Rovaniemi Saarenkylä, Kuopio Kolmisoppi, Kouvola Veturi, Kauhava, Loimaa, Huittinen.
Ilmakehä, Konala, Mannerheimintie, Otaniemi, Oulunkylä, Piispanmäki, Tuusula Riihikallio, Hämeenlinna Jukola, Hämeenlinna Hämeensaari, Turku Skanssi, Pirkkala Linnankallio, Seinäjoki Minimani, Karkkila, Joensuu Kuurnankatu, Kuopio Matkus, Kiiminki Jääli, Rovaniemi Napapiiri, Oulu Äimärautio, Luumäki Rantsilanmäki, Mikkeli Otavankatu, Helsinki Herttoniemi, Kotka Kotkantie, Nokia Souranderintie, Helsinki Malminkartano, Vantaa Hakkila, Vantaa Kaivoksela, Espoo Laajalahti, Espoo Kivenlahti Maininkitie, Espoo Lommila, Espoo Kauklahti, Tuusula Jokela, Lohja Virkkala, Joensuu Rantakylä, Joensuu Suvantokatu, Lempäälä Realpark, Vammala Itsenäisyydentie, Alahärmä PowerPark, Pietarsaari Etelätulli, Tornio Raumontie, Helsinki Salmisaari, Vaasa Sairaskodinkatu, Salo Koskikatu, Helsinki Ratakatu.

Neste K Olari, Varisto, Tampere Teiskontie, Kerava Alikeravantie, Pori Siltapuisto, Kempele Ouluntulli, Lappeenranta Simolantie, Lapinjärvi Pukaro, Lahti Karisto, Vantaa Keimola Itä, Helsinki Metsälä, Masku Riviera, Rovaniemi Reissumies, Janakkala Linnatuuli Itä, Janakkala Linnatuuli Länsi, Sipoo Sipoonlahti, Espoo Matinkylä, Helsinki Munkkiniemi, Tampere Lielahti.

Neste Truck Helsinki Vuosaari, Vantaa Viinikkala, Turku Vanha Tampereentie, Satama Tuontiväylä, Sipoo Sipoonlahti, Rauma Satama, Porvoo Kilpilahti, Porvoo Asentajantie, Pirkkala Linnakallio, Naantali Luolala, Mäntsälä Tuuliruusu, Hyvinkää Rekkarasti, Seinäjoki Roves, Kempele Ouluntulli, Oulu Logistiikkakeskus, Kemi Lapintuuli, Keimola Itä, Helsinki Pasila, Pietarsaari Autotie, Masku, Porvoo Kilpilahti/Sköldvik, Orimattila Tuuliharja, Äänekoski Kotakennääntie, Jalasjärvi Seinäjoentie, Hämeenlinna Terminaalitie, Kaustinen, Alajärvi Hoisko, Pedersöre Edsevö, Kokkola Jokilaaksontie, Rovaniemi Alakorkalontie, Keminmaa Teollisuuskyläntie, Kuopio Matkus, Jämsä Jämsänportti, Joroinen, Aura, Paimio, Kajaani Sokajärventie, Iisalmi Soinlahti, Paltamo Kontiomäki, Lappeenranta Viipurinportti, Jyväskylä Kuormaajantie, Kärsämäki Paanulinna.

Läti

Leedu